• Deviza
  • Index
  • Részvény
EUR/HUF 402,94 CHF/HUF 430,05
USD/HUF 348,84 EUR/USD 1,1551
BUX n/a n/a %
BUMIX n/a n/a %
MOL 2 926 0,83 % OTP 25 760 0,12 %
MTELEKOM 1 810 2,38 % RICHTER 10 080 -0,49 %
  • Adásban Trend Night Bukovszky Józseffel
  • Következik Hírek942-M
RSS
  • Összes hír
  • Összes műsor
  • Napi műsor
  • Kapcsolat
Mozgásban Varjú Frigyessel

Mozgásban Varjú Frigyessel

Hosszú évtizedekig a világpiac egyik legjelentősebb és legtöbb autóbuszt előállító szereplője volt az Ikarusz. A napjainkban Széles Gábor tulajdonosi körébe tartozó patinás gyártó az elmúlt 3 évben a világpiacon is figyelmet keltő két elektromos hajtású járművet is bemutatott. Az első teljesen Magyarországon tervezett, fejlesztett és gyártott Ikarusz 120e és az Ikarusz 80e modellekbe ugyan kínai akkumulátor és hajtáslánc kerül, de konstrukciójuk és hatótávjuk igen versenyképesnek tűnik. Németországban, Európa legnagyobb elektromos járműpiacán ezt már kezdik felfedezni, amelyet kisebb megrendelések is alátámasztanak. Magyarországon is fut néhány elektromos Ikarusz, azonban a magyar városokra három évtizede zúduló nyugati buszdömpinggel egyelőre nem tudták felvenni a versenyt. Nagy kérdés, jó stratégiát választott-e az Ikarusz az emobilizációs irányváltással akkor, amikor éppen pestiesen szólva satuféket nyomott az európai zöld átállás, amikor bezuhantak az elektromos autópiacok, amikor a nagy német buszgarázsok a gyakori elektromos busztüzek miatt tömegesen állnak vissza a dízeljárművek alkalmazásához? A stúdióban Széles Gábor üzletember, a székesfehérvári Ikarusz, Műszertechnika és a Videoton elnök-tulajdonosa.

2024-08-26 15:05:00 Adásunk

Mozgásban Varjú Frigyessel

Mozgásban Varjú Frigyessel

2024-08-26 15:05:00

Hosszú évtizedekig a világpiac egyik legjelentősebb és legtöbb autóbuszt előállító szereplője volt az Ikarusz. A napjainkban Széles Gábor tulajdonosi körébe tartozó patinás gyártó az elmúlt 3 évben a világpiacon is figyelmet keltő két elektromos hajtású járművet is bemutatott. Az első teljesen Magyarországon tervezett, fejlesztett és gyártott Ikarusz 120e és az Ikarusz 80e modellekbe ugyan kínai akkumulátor és hajtáslánc kerül, de konstrukciójuk és hatótávjuk igen versenyképesnek tűnik. Németországban, Európa legnagyobb elektromos járműpiacán ezt már kezdik felfedezni, amelyet kisebb megrendelések is alátámasztanak. Magyarországon is fut néhány elektromos Ikarusz, azonban a magyar városokra három évtizede zúduló nyugati buszdömpinggel egyelőre nem tudták felvenni a versenyt. Nagy kérdés, jó stratégiát választott-e az Ikarusz az emobilizációs irányváltással akkor, amikor éppen pestiesen szólva satuféket nyomott az európai zöld átállás, amikor bezuhantak az elektromos autópiacok, amikor a nagy német buszgarázsok a gyakori elektromos busztüzek miatt tömegesen állnak vissza a dízeljárművek alkalmazásához? A stúdióban Széles Gábor üzletember, a székesfehérvári Ikarusz, Műszertechnika és a Videoton elnök-tulajdonosa.

Belehallgatás:
Mozgásban Varjú Frigyessel 1.
Mozgásban Varjú Frigyessel 2.

Közösségi oldal

A műsorvezető

Varjú Frigyes

1982 óta dolgozik újságíróként, végigjárva a teljes szakmai ranglétrát. Főként belpolitikai területen tevékenykedett, de 1990 óta folyamatosan autós szakújságíróként is publikál. Nevéhez fűződik az autós heti melléklet elindítása a Népszavában és a Magyar Nemzetben. A Budapest Rádióban, majd a Gazdasági Rádióban, illetve a Trend FM-nél több mint két évtizede közlekedési műsort szerkeszt és vezet. Belpolitikai újságíróként hosszú ideig dolgozott a Népszavánál, a Magyar Nemzetnél és a Magyar Hírlapnál, számos országos hetilap és színes magazin, szakfolyóirat állandó szerzője, riportere vagy szerkesztője, főszerkesztője volt. Nevéhez kötődik az esztergomi kiadású, nagy példányszámú, Magyarországon és Szlovákiában megjelenő eurórégiós napilap, a Hídlap megújítása főszerkesztőként. Már 1985-től híradót szerkesztett az MTV-nél, megszakításokkal az ezredfordulóig, majd az MTV Ma Reggel című műsorának főszerkesztője lett. Az Echo TV hírfőszerkesztőjeként közel hat évig tevékenykedett. Több szakmai nívódíj birtokosa és több, részben állami elismerésben részesült: a Pro Natura emlékplakettet 2013-ban adományozta számára Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter, 2016-ban Tarlós István javaslatára megkapta az egyik legrangosabb sajtókitüntetést, a Fővárosi Közgyűlés Csengery Antal Díját, majd 2019 augusztusában Orbán Viktor miniszterelnök javaslatára a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozatának kitüntetését vehette át.
Tweet

Kapcsolódó cikkek

  • Impresszum
  • A Trend FM
  • Médiaajánlat
  • Jogi információk
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
  • Közlemény
  • Adatvédelmi beállítások
© 2025 Műsor-Hang Zrt. Minden jog fenntartva.
RSS