Mit jelent a keresőoptimalizálás (SEO)?
A keresőoptimalizálás célja, hogy egy weboldal a számára fontos kulcsszavakra előkelő helyezést érjen el a Google organikus (nem fizetett) találati listáján. Egy átgondolt SEO stratégia növeli a láthatóságot és értékes látogatókat hoz. A SEO napjainkban is az egyik leghatékonyabb eszköz a stabil forgalom elérésére.
A BP Digital webshop SEO stratégiája pedig kifejezetten az online áruházaknak kedvez, hiszen segítségével a potenciális vásárlók könnyebben megtalálják az adott webáruházat a versenytársak között a releváns Google-keresések során.
Azonban a legjobb pozíciók megszerzése folyamatos, tudatos munkát igényel, amelyhez technikai SEO-ra, tartalomgyártásra és linképítésre is szükség van.
Hogyan generál bevételt a SEO?
Az értékesítési folyamat a SEO-val indul el. Először célzott látogatókat hoz, majd a weboldal felépítésével együtt segíti, hogy a látogatók vásárlókká váljanak.
Célzott forgalmat generál
A SEO során a vállalkozások a számukra értékes kulcsszavakat célozzák meg. Ha pedig valaki egy termékre vagy szolgáltatásra keres, gyakran az első találatok közül választ, ezért nélkülözhetetlen, hogy az oldalunk elől szerepeljen. Minél jobb helyezést érünk el, annál nagyobb az esély a kattintásra és végül a vásárlásra.
Nézzünk egy konkrét példát!
Egy sportfelszereléseket áruló webshop, amely a „sportcipő rendelés” kulcsszóra a Google első oldalán jelenik meg, sokkal több látogatót vonz, mint egy alacsonyabb pozícióban lévő versenytárs. Ezek a látogatók eleve vásárlási szándékkal keresnek, így a konverzió esélye is magasabb.
A felhasználó érkezése után az oldal minősége, kialakítása, árai és tartalmai határozzák meg a vásárlási döntést. A SEO így nemcsak forgalmat hoz, hanem a konverziót is támogatja, hiszen egy megfelelően felépített értékesítési folyamat a látogatókból ügyfeleket és vásárlókat formál.
Miért lehet a SEO az online értékesítés motorja?
Az emberek naponta milliónyi keresést végeznek, és a Google élmezőnyében szereplő vállalkozások jelentős forgalomra tehetnek szert. Egy tudatosan felépített webshop SEO stratégia folyamatosan új érdeklődőket vonz, akikből vásárlók lehetnek. A SEO ereje abban rejlik, hogy hosszú távon is stabil jelenlétet biztosít.
Az organikus forgalom előnye, hogy a PPC-vel ellentétben nem kell fizetni a kattintások után. Az „örökzöld” tartalmak pedig még hosszú évek múlva is szállítják a látogatókat, ezért a SEO még akkor is bevételt generálhat, amikor már nem készülnek újabb tartalmak, vagy nincs aktív linképítés.
Milyen előnyökkel jár a keresőoptimalizálás?
- Nem kell kattintásonként fizetni. A PPC hirdetésekkel szemben a SEO organikus látogatókat hoz, a kattintások pedig semmilyen költséggel nem járnak. A befektetés hosszú távon térül meg, de bizonyos kulcsszavakra akár néhány hét vagy hónap alatt is el lehet foglalni a TOP pozíciókat.
- Hosszú távon többszörösen kifizetődő. Bár a találati lista élére kerülés időigényes lehet, de a tudatos munkával megszerzett helyezések biztosan nem tűnnek el egyik napról a másikra. Ugyan időnként érdemes frissíteni a tartalmakat, de ezek már csak apró finomhangolási munkával járnak.
- Hitelességet épít. A magas helyezésű oldalak bizalmat keltenek a felhasználókban és az algoritmusokban is, ami javítja a márka megítélését. A linképítés során szerzett hivatkozások pedig még tovább erősítik a brand hírnevét.
TIPP: A keresőoptimalizálás egy összetett és magas szakértelmet igénylő feladat, amelyhez érdemes egy olyan tapasztalt SEO ügynökséggel együttműködni, mint a BP Digital.
SEO: az okos befektetés
A keresőoptimalizálás olyan, mint egy láthatatlan értékesítő, aki 0-24-ben dolgozik a háttérben. Aki időben befektet a SEO-ba, hosszú távon stabil látogatottságot, növekvő bevételt és erős online jelenlétet érhet el. Minél hamarabb indul el a munka, annál gyorsabban érkeznek az eredmények. A digitális térben ez az egyik legjobban megtérülő stratégia, különösen webshopok esetén.