A növekedés stabil alapként szolgál a termékfejlesztés, valamint a nemzetközi terjeszkedés számára, amelynek részeként a társaság nemrég Magyarországon is újra megjelent.

  • Több mint 1,7 millió ügyfél (53%-os éves növekedés)
  • 853 900 aktív ügyfél (rekordszintű, 69,9%-os éves növekedés)
  • 275 millió euró értékű működési bevétel (26,4%-os éves növekedés)
  • 97,2 millió euró értékű nettó nyereség (enyhe mérséklődés az előző év azonos időszakához, amely elsősorban a terjeszkedésből adódó marketingköltségek növekedésére vezethető vissza)

2025 első felében a brókercég ügyfelei aktívan fektettek részvényekbe és tőzsdén kereskedett termékekbe (ETP-kbe), beleértve az ETF-eket is. Az ezekkel az eszközökkel folytatott kereskedés volumene éves szinten 118,6%-kal nőtt, összértéke elérte a 8,8 milliárd amerikai dollárt.

Az EU-s ügyfelek több mint 21 millió tranzakciót hajtottak végre az időszak során a fenti befektetési termékekkel. Összehasonlításképpen: 2024-ben ezekben az eszközosztályokban összesen 27 millió tranzakció történt. Az új uniós ügyfeleik csaknem 80%-a szintén ezekre az eszközökre összpontosította az első tranzakcióját 2025 első félévében.

Fókuszban a nemzetközi terjeszkedés

Az XTB az elmúlt félévben jelentősen szélesítette nemzetközi jelenlétét: míg Franciaországban és Lengyelországban a termékkör bővült, a szabályozási környezet változásának köszönhetően Magyarország és Chile képében új piacokra is visszatért a társaság.

„Magyarország kiemelt szerepet kap a régiós terjeszkedési stratégiánkban. Az eddigi visszajelzések rendkívül pozitívak: úgy látjuk, hogy a magyar felhasználók nyitottak az olyan innovatív, kompakt befektetési lehetőségekre, amelyeket kínálunk" – mondta Vladimír Holovka, az XTB Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős igazgatója. „Célunk, hogy hosszú távon is megbízható partnerei legyünk a magyar befektetőknek."

Fokozott biztonság: az online csalás az egyik legnagyobb kihívás

A földrajzi terjeszkedés és a termékportfólió folyamatos bővítése mellett a társaság nagy hangsúlyt fektet a digitális biztonságra: a biztonsági részleg költségvetését egy év alatt 48%-kal növelték, amelyet a tervek szerint új szoftverek, fejlett biztonsági megoldások beszerzésére, valamint szakértők felvételére fordítanak.

„Tisztában vagyunk vele, hogy az online csalás napjaink egyik legnagyobb kihívása a digitális világban. Éppen ezért olyan eszközöket biztosítunk ügyfeleinknek, amelyekkel hatékonyabban tudják védeni befektetéseiket, emellett aktívan részt veszünk a kiberbiztonsági edukációban is" – mondta Omar Arnaout, az XTB vezérigazgatója.

A felhasználói fiókok védelme érdekében számos új intézkedést vezettek be, a többi között megerősítették a kétlépcsős azonosítást az időalapú, egyszeri jelszavakat (TOTP) használó hitelesítés bevezetésével. A vállalat emellett már több országban megkezdte a kétlépcsős azonosítás kötelezővé tételét.