Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 0,5, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4 százalékkal bővült, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,1 százalékkal mérséklődött az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene 1,3 százalékkal maradt el az előző havitól.
Májusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,1 százalékkal növekedett, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 4,0 százalékkal csökkent.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 4,0 százalékkal bővült. Ezen belül az eladások volumene az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 9,1, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 7,2, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 3,6, a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 1,0, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 0,4 százalékkal nőtt, a használtcikk-üzletekben 2,5 százalékkal csökkent.
A KSH jelentése szerint az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,1 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 4,8 százalékkal emelkedett.
A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és gépjárműalkatrész-üzletek volumene lényegében nem változott.
Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1691 milliárd forintot ért el májusban. Az országos kiskereskedelmi forgalom 50 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 14 százaléka az üzemanyagtöltő állomások forgalmában realizálódott.
Január-májusban az előző év azonos időszakához képest a kiskereskedelem forgalmának volumene 3,1 százalékkal emelkedett, naptárhatástól megtisztítva. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 0,7 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.